آخرین اخبار :
کد خبر : 25162 دوشنبه 15 دي 1399 علم و فناوري

دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران به عنوان میزبان سومین جشنواره رویش انتخاب گردید.

حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور، سومین جشنواره رویش دانشگاه فنی و حرفه ای را که مصادف با نهمین جشنواره ملی رویش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می باشد، به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران برگزار می نماید.

به گزارش خبرمازندران و به نقل از روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای مازندران، وبینار هم اندیشی برگزاری سومین جشنواره رویش با حضور دکتر حیاتی رییس دانشگاه فنی و حرفه ای مازندران، دکتر دستگردی مدیر کل امور فرهنگی، دکتر نبی پور معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران، مهندس گنجی و خانم محمدیان مسئولین فرهنگی ستاد مرکزی دانشگاه فنی و حرفه ای و نیز مسئولین ستادی و اعضای کمیته اجرایی برگزاری جشنواره در دانشکده فنی امام محمد باقر(ع) ساری برگزار شد.

دکتر امیر حیاتی رییس دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران در این جلسه بیان داشت: جشنواره رویش به صورت سالیانه و به عنوان تجلّی توانمندی ها و اقدامات کانون های ادبی هنری، فرهنگ و اندیشه، دینی و مذهبی، دانشگاه های سراسر کشور برگزار می شود. ویژگی های کانون های دانشجویی، بسترساز بروز علایق و سلایق استعدادهای جوانان دانشجو در کنار کسب دانش و تجربه است، اهتمام نسبت به پویایی کانون ها علاوه بر افزایش نشاط اجتماعی دانشگاه، موجب ارتقای مهارت های اجتماعی دانشجویان می شود.
دبیر اجرایی سومین جشنواره رویش تصریح نمود: این افتخار را داریم که امسال میزبان سومین جشنواره رویش دانشگاه فنی و حرفه ای کشور هستیم. میزبانی این جشنواره بزرگ و با اهمیت، باعث افتخار ماست و امیدوارم بتوانیم این میزبانی را در حد کفایت که مورد انتظار است، رعایت نماییم و در همه حوزه های جشنواره عملکرد مثبتی را داشته باشیم.
وی ادامه داد: هدف اصلی ما از میزبانی جشنواره رویش، تقویت بخشی از شخصیت های پنهان دانشجویان می باشد تا بلوغ فکری و معنوی آنها در این فضا اتفاق بیافتد و لایه های پنهان شخصیتی دانشجویان را در زمینه‌های هنری، فرهنگی و اجتماعی پوشش دهد. ما با حساسیت بیشتری وارد موضوع خواهیم شد زیرا می دانیم توسعه کانون های دانشجویی به توسعه سمن ها منجر خواهد شد و تعامل دوسویه و مثبت دانشجویان با نظام را ایجاد خواهد کرد.
مدیر کل فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور نیز در این جلسه، اظهار داشت: این جشنواره در سال‌های گذشته به میزبانی استان البرز انجام شد اما بر آن شدیم تا برگزاری و دبیرخانه آن را به استان های موفق کشورمان واگذار نماییم و شاهد تأثیرات خوب میزبانی استان مازندران باشیم. این میزبانی به صورت چرخشی خواهد بود تا مسئولین و همکاران فرهنگی در استانها با میزبانی و نحوه اجرای جشنواره رویش، بیشتر آشنا شوند.
دکتر دستگردی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ادامه داد: آنچه که برای کشور ما و عناصر فرهنگی مهم است گسترش کیفی فرهنگ است؛ یعنی تربیت شاعر، نویسنده، هنرمند و کسانی که بتوانند تولید هنری بنمایند و پایگاه هنری را پیش ببرند. جشنواره رویش هم در راستای این منویات می باشد و امیدوارم در ستاد و نیز با همدلی و همکاری که من از استان مازندران سراغ دارم، میزبانی خوبی را در مازندران شاهد باشیم.
وی با تشریح اهداف جشنواره رویش گفت: نهادینه سازی هویت کانون های فرهنگی و هنری دانشگاه، شناسایی و معرفی استعدادهای شاخص و ناب دانشجویی در حوزه کانون ها مانند کانون قرآن و عترت، کانون هلال احمر، کانون هنر و رسانه و سایر کانون های جدید دانشگاه، ترغیب و تشویق دانشجویان به فعالیت های اجتماعی و فرهنگی، تاکید بر توانمندی های مدیریت های فرهنگی و حوزه‌های کارشناسان خوب فرهنگی در مراکز کشور و فرصتی برای تقدیر از این کارکنان، و ترویج فعالیت های گروهی و قانونمند در فضای دانشگاه از اهداف اصلی برگزاری جشنواره رویش می باشند.
دکتر نبی پور معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران در این جلسه با اشاره بر آمادگی مازندران و تمهید مقدمات جشنواره کشوری رویش بیان داشت: در راستای هر چه بهتر برگزار شدن جشنواره، ابلاغ همکاران مؤثر در برگزاری صادر شده است. طراحی اولیه پوستر جشنواره انجام شده است و پس از تأیید نهایی رونمایی و ارسال خواهد شد. برگزاری وبینار کشوری جشنواره رویش جهت تشریح اطلاعات و رفع ابهامات، در دستور کار قرار دارد. 
لازم به ذکر است در ادامه وبینار، مهندس گنجی و خانم محمدیان از همکاران ستاد مرکزی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور، نکات فنی، نظرات و پیشنهادات مهم و کلیدی خود را در خصوص برگزاری هر چه بهتر این دوره از جشنواره رویش بیان نمودند. مراسم رونمایی از پوستر جشنواره، زمانبندی ارسال آثار و سایر اطلاعات مربوط به جشنواره به زودی به کلیه مراکز کشور اعلام خواهد شد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها