آخرین اخبار :
کد خبر : 25114 چهارشنبه 30 مهر 1399 علم و فناوري

رئیس شورای شهر ساری؛ کار دانشگاه فنی و حرفه ای در زمینه تربیت مهندس ماهر بسیار ارزشمند می باشد

نشست صمیمانه رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران و رئیس شورای شهر ساری به منظور بررسی و رفع مشکلات دانشکده فنی امام محمد باقر(ع) ساری برگزار گردید.


به گزارش خبرمازندران، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران در این جلسه با اشاره به ظرفیت ها، توانمندی ها و اهداف دانشگاه فنی و حرفه ای بیان داشت: بسترهای توسعه ای در دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران فراهم شده است و به حمایت بیشتر مسئولین نیاز دارد. واحد بین الملل دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران با جذب دانشجویان خارجی در دانشکده فنی امام محمد باقر(ع) ساری فعال شده است و این دانشگاه به عنوان دانشگاه همکار در میزبانی پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو با عنوان "ساری پایتخت گردشگری ۲۰۲۲ اکو" انتخاب و فعالیت های خود را آغاز نموده است و نیز به عنوان دانشگاه همکار در ایجاد منطقه فناوری شهر ساری فعالیت خواهد نمود.
دکتر امیر حیاتی تأکید نمود: شاخص‌های کیفی و مهم موجود در دانشگاه‌ها مانند سلف سرویس، سالن ورزشی سرپوشیده، زمین فوتبال چمن طبیعی، زمین فوتبال چمن مصنوعی، کارگاه ها، آزمایشگاه ها و کلاس های پیشرفته را در این دانشکده به طور پر رنگ فراهم نموده ایم. فارغ التحصیلان ما از قابلیت و توانمندی های بالایی برخوردار هستند و به راحتی جذب بازار کار می شوند. 
وی در پایان گفت: از جناب عشوری انتظار داریم با حسن نظر و حمایت کامل در جهت حل مشکلات، رشد بیشتر فرهنگی مرکز استان و تصویرسازی بهتر دانشگاه به ما کمک نمایند. 
رئیس شورای شهر ساری در این جلسه اظهار داشت: برخی دانشگاه ها تنها به آموزش تئوری و صدور مدرک تحصیلی می پردازند و هدفشان فارغ التحصیلی دانشجویان در رشته‌های تئوری و صدور مدرک می باشد. داشتن مدارک مهندسی صرف و نداشتن مهارت، رشد اقتصادی و شرایط اشتغال جامعه را مختل می نماید. مشکل اصلی ما کمبود نیروی ماهر و تکنسین ماهر است و کار دانشگاه فنی و حرفه ای در زمینه تربیت مهندس ماهر بسیار ارزشمند می باشد. در بسیاری از کشورهای پیشرفته، داشتن مهارت در کسب اشتغال نقش به سزایی دارد.
مهندس اسفندیار عشوری افزود: وجود دانشگاه در شهرها سطح فرهنگ آن شهر را بالا خواهد برد و ما با تمام توانمان کمک خواهیم نمود تا دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران توسعه یابد و مشکلات آن را برطرف خواهیم نمود.
لازم به ذکر است در این جلسه خویی معاون آموزشی، هادی تبار معاون اداری مالی، مشتاقی مسئول روابط عمومی و محمدنژاد مسئول کمیته فنی و عمرانی دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران حضور داشتند و پس از برگزاری نشست هم اندیشی، مهندس عشوری از امکانات و کارگاه های دانشکده فنی امام محمد باقر(ع) ساری بازدید به عمل آورد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها