آخرین اخبار :
کد خبر : 25102 سه شنبه 22 مهر 1399 اجتماعی
پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان نکا

برگزاری شورای اقامه نماز شهرستان

تاکید فرماندار نکا بر ایجاد جایگاه مناسب و معنوی برای اقامه نماز در سطح جامعه اعم از ادارات و سازمان های دولتی، فضاهای عمومی و خصوصی.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان نکا، شورای اقامه نماز شهرستان بمنظور بررسی راهکار های توسعه و تعمیق گسترش فرهنگ نورانی  نماز  با حضور امام جمعه، فرماندار نکا، مدیر ستاد اقامه نماز استان و اعضای شورای اقامه نماز برگزار گردید.

فرماندار نکا در این جلسه با اشاره به فضلیت نماز، بر ایجاد جایگاه مناسب و معنوی برای اقامه نماز در سطح جامعه اعم از ادارات و سازمان های دولتی، فضاهای عمومی و خصوصی تاکید و بیان داشت: فضای مطلوبی برای اقامه نماز باید فراهم نمائم تا افراد ترغیب و تشویق به اقامه این فریضه الهی شوند.

نماینده عالی دولت در این شهرستان با اشاره به جذب جوانان و نوجوانان به مسجد تصریح کرد: سلامت جامعه در گرو برپایی نماز جماعت می باشد و این امر مهم باید سیاستگذاری ویژه شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی امام جمعه نکا نیز بیان داشتند: تأکید اسلام بر نماز و برپا داشتن آن در جامعه، بیش از همه به فرهنگ‌سازی نماز و مبدل کردن آن به فرهنگ جامعه اشاره دارد و شواهد قرآنی حاکی از این است که نماز نه تنها یک عبادت شخصی بلکه یک امر فرهنگی و اجتماعی است.

امام جمعه نکا خواستار طرحها و ایده‌های نو در عرصه ترویج فرهنگ اقامه نماز شدند.

مدیر ستاد اقامه نماز استان نیز هدف از برگزاری این جلسه را برنامه ریزی و تدوین سیاست ها و اهداف شورای اقامه نماز عنوان و بر اهمیت و جایگاه ویژه نماز در جامعه تأکید، و بیان داشت: بی‌توجهی به نماز نقیصه‌ای بزرگ در جامعه است، همه کارگزاران نظام جمهوری اسلامی ایران و مردم باید در راستای ترویج فرهنگ اقامه نماز تلاش کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی با اشاره به نکات کلیدی در امر نماز از جمله ۱–زیبا سازی وفراهم نمودن تجهیزات نماز خانه ای ۲- جدی گرفتن نماز جماعت در اول وقت ۳: پرداختن به امر آموزش کارکنان با توجه به برنامه های تدوینی وارائه شده از طریق ستاد اقامه نماز مرکز و استان ۴-جدی گرفتن و بارگذاری فعالیتهای در سامانه سجاده جهت ارزیابی از عملکرد دستگاه مربوطه  ۵- فضا سازی تبلیغی امر نماز و همچنین موضوعات فراخوان بیست و نهمین اجلاس نماز را یادآور شدند .

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها