آخرین اخبار :
کد خبر : 47471 سه شنبه 18 ارديبهشت 1403 اقتصاد
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران:

تقویت کشاورزی، دامداری و ارتقای اقتصاد دریا محور از برنامه‌های مهم ابلاغی رئیس جمهور برای مازندران است

حسن خیریانپور، گفت: تحقیق طرح‌های پیشران، رفع موانع کسب و کار و رونق تولید، احیاء واحد‌های نیمه راکد، اتمام طرح‌های نیمه تمام، تقویت و بهسازی صنعت، کشاورزی و دامداری، ارتقای اقتصاد دریا محور از مهم‌ترین برنامه‌های ابلاغی رئیس جمهور برای استان مازندران است. ‎

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران در جلسه شورای سیاست‌گذاری توسعه بخش کشاورزی مازندران با موضوع «تولید دام سبک و سنگین در راستای تامین گوشت قرمز» با بیان اینکه استان مازندران با بیش از ۷۰ نوع تولیدات کشاورزی در ۱۴ محصول رتبه نخست کشور را دارد، گفت: دامداری نیز از نیازهای مبرم استان است.

وی افزود: تحقیق طرح‌های پیشران، رفع موانع کسب و کار و رونق تولید، احیاء واحد‌های نیمه راکد، اتمام طرح‌های نیمه تمام، تقویت و بهسازی صنعت، کشاورزی و دامداری، ارتقای اقتصاد دریا محور از مهم‌ترین برنامه‌های ابلاغی رئیس جمهور برای استان مازندران است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران، شمار واحد‌های راکد و نیمه راکد دامپروری استان را ۱۲۹ واحد اعلام کرد و گفت: اتمام طرح‌های نیمه‌تمام یکی از برنامه‌های مهم استان است.

خیریانپور به وجود ۱۲ واحد کوچک و بزرگ لبنی در استان مازندران اشاره کرد و افزود: روزانه ۳۳۰۰ تن شیر در استان مصرف می‌شود که ۳۰۰ تا ۴۰۰ تن در استان تولید می‌شود.

وی، اصلاح نژاد، افزایش گوشت قرمز و زایش شیردهی را بخش مهم دام‌ها دانست و گفت: متاسفانه حوزه دام و دامپروری با کمبود نیروی انسانی مواجه است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران احیای واحد‌های راکد در حوزه دامداری‌ها را از ضروریات دانست و ادامه داد: ۱۲۹ واحد شناسایی شد که اگر قابلیت احیاء دارد باید احیاء و یا از گردونه خارج شود.

وی همچنین بر احداث و راه‌اندازی پالایشگاه شیر در مازندران تاکید کرد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها