آخرین اخبار :
کد خبر : 46363 چهارشنبه 22 فروردين 1403 محیط زیست و منابع طبیعی

قلع و قمع ۷ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در محمودآباد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد گفت: برای اجرای تبصره دو ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، هفت مورد قلع و قمع تغییر کاربری غیرمجاز به مساحت ۷۵۳۰ مترمربع در اراضی کشاورزی روستاهای سیارکلا، جونیکلا و گالشپل از توابع بخش مرکزی شهرستان محمودآباد اجرا شد.

به گزارش خبرمازندران، به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی مازندران، محمد هادی‌زاده با اشاره به اینکه این تغییر کاربری بصورت تفکیک، شن‌ریزی، دیوارکشی و بنای نیمه کاره بود، اظهار کرد: به منظور حفظ و صیانت از عرصه‌های کشاورزی و استمرار تولید، این احکام با همکاری و هماهنگی مؤثر دستگاه قضایی و نیروی انتظامی اجرا شد.

هادی‌زاده با اشاره به اینکه توسعه و تقویت کشاورزی می‌تواند به عنوان فعالیت‌های اقتصادی نقش موثری در ارتقاء درآمد و تحقق اهداف توسعه کشاورزی پایدار داشته باشد، از مالکین اراضی زراعی و باغی خواست از ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی خود اجتناب کنند و برای دریافت مشاوره و مجوز به مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

توزیع سوخت مورد نیاز کشاورزان محمودآبادی

هادی‌زاده اظهار کرد: با توجه به شرایط جغرافیایی منطقه محمودآباد در تولید محصولات کشاورزی و باغی، سال گذشته شش میلیون و ۵۹۸ هزار و ۸۵ لیتر فرآورده نفتگاز و دو میلیون و ۵۵ هزار و ۲۲۵ لیتر نفت سفید و ۸۸ کیلوگرم گاز مایع یارانه‌ای بر اساس سطح زیرکشت و تعداد ادوات کشاورزی به فعالان کشاورزی این شهرستان توزیع شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد افزود: توزیع این مقدار فرآورده نفتگاز از طریق ثبت فعالیت ادوات و ماشین‌آلات کشاورزی در سامانه و توسط فروشندگی‌های مجاز توزیع و بصورت الکترونیک انجام شد.

هادی‌زاده اضافه کرد: متقاضیان سوخت بخش کشاورزی می‌توانند با مراجعه به سامانه «سدف» و تکمیل اطلاعات درخواستی نسبت به ثبت واقعی درخواست برای تحویل سهمیه اختصاصی اقدام کنند.

این مسئول تصریح کرد: با تلاش همکاران و کارشناسان این مدیریت و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه محمودآباد، تمهیدات و برنامه‌ریزی لازم برای ذخیره‌سازی و توزیع بهینه و مطلوب فرآورده نفتگاز انجام شد.

وی یادآور شد: ۶۱۱ دستگاه تراکتور و ۵۴۰ دستگاه کمباین در این منطقه فعالیت دارند و سوخت کشاورزی بر اساس سهمیه سوخت ادوات کشاورزی به متقاضیان تخصیص داده می‌شود.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها