آخرین اخبار :
کد خبر : 46348 شنبه 18 فروردين 1403 دولت و ادارات
استاندار مازندران:

کشاورزی زراعی و باغی، اولویت رسیدن به جهش تولید با مشارکت مردم است / دستگاههای اجرایی مازندران باید در نوآوری‌های جدید اهتمام داشته باشند

استاندار با بیان این که سرمایه‌گذاری با مشارکت مردم در مازندران را برای رسیدن به جهش تولید، همه مسوولان دستگاه های اجرایی جدی بگیرند، گفت: دستگاههای اجرایی استان مازندران باید در نوآوری‌های جدید اهتمام داشته باشند. ‎

استاندار مازندران با اظهار این که کشاورزی زراعی و باغی اولویت رسیدن به جهش تولید با مشارکت مردم است، گفت: کشاورزی به عنوان اولویت نخست اقتصادی مازندران، همچنان نیاز به تقویت بسیار دارد.

سید محمود حسینی پور روز شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه مازندران، افزود: همسو با رویکرد توجه ویژه به اقتصاد کشاورزی مازندران به عنوان اولویت نخست توسعه ای استان، امسال میز کشاورزی صنعتی و مکانیزاسیون باید شکل بگیرد و فرایند برنامه عملیاتی این میز نیز باید ماهانه به شورای برنامه ریزی استان گزارش شود.

وی ادامه داد: تمام امکانات و تجهیزات مهم کشاورزی کشور نیز باید وارد استان مازندران شود.

استاندار مازندران تصریح کرد: مراکز دانش بنیان مازندران و حتی کشور باید وارد کشاورزی استان شود تا نجیب زادگان کشاورزان به انجام کشاورزی افتخار کنند.

نماینده عالی دولت در مازندران گفت: جهش تولید در محصولات شیلاتی باید جدی گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: کشاورزی اولویت مازندران است و تحرک سازمان جهاد کشاورزی استان باید جهشی شود.

استاندار مازندران با اظهار این که توسعه کشاورزی مازندران نیازمند استراتژی جدید است، برنامه صرفاً بودجه ای جوابگو نیست، گفت: برنامه ریزی اختصاصی برای توسعه در بخش های مختلف مازندران به منظور ارزیابی و راستی آزمایی دستگاه های اجرایی ضروری است.

حسینی پور ادامه داد: دستگاههای اجرایی استان مازندران باید در نوآوری‌های جدید اهتمام داشته باشند، الگوی کشت در فعالیتهای کشاورزی مازندران با هدف حفظ زمین و جلوگیری از تغییر کاربری جدی گرفته شود.

نماینده عالی دولت در مازندران تصریح کرد: با تغییر کاربری های زمین های کشاورزی مازندران با قدرت مقابله شود. بانک های اطلاعاتی حوزه کشاورزی و گردشگری مازندران باید راه اندازی شود.

وی گفت: تصمیم گیری بدون داده های واقعی و دقیق امکان پذیر نیست.

نماینده عالی دولت در مازندران با اظهار این که دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی و مراکز تحقیقاتی استان باید پای کار بیایند، گفت: توجه به شاخص حفاظت محیط زیست در مصوبات شورای برنامه‌ریزی مازندران ماموریت های اصلی مسوولان استان است.

حسینی پور با ذکر این نکته که برای استفاده بهینه از فرصت های مازندران باید به منابع آبی، زمین های کشاورزی، مقابله با زمین‌خواری و جنگل خواری توجه شود، گفت: شورای برنامه‌ریزی مازندران باید در مصوبات خود به این مقولات توجه ویژه‌ای داشته باشد، شورای برنامه‌ریزی باید برنامه ویژه ای را با توجه به شعار جهش تولید با مشارکت مردم طراحی و عملیاتی کند.

استاندار مازندران ادامه داد: کاهش تورم استان طی سال گذشته، بزرگترین فعالیت اقتصادی استان بوده است، یعنی تا حدود ۲ درصد از متوسط کشور پایین تر بود و این از افتخارات شورای برنامه‌ریزی استان است.

حسینی پور با اشاره به این که امسال نیز شورای برنامه‌ریزی مازندران برای جهش تولید برنامه عملیاتی خواهد داشت، گفت: یعنی سرمایه‌گذاری با مشارکت مردم در مازندران را برای رسیدن به جهش تولید، همه مسوولان دستگاه های اجرایی جدی بگیرند.

وی با تاکید بر این که امروز مازندران فقط مسافر پذیر شده است که گفت: گردشگری سلامت مازندران همچنان مغفول مانده است، در صورتی که ظرفیت های چشمه های آبگرم بسیار مهم استان استفاده نمی شود.

حسینی پور با بیان اینکه جنگل های انبوه، منابع طبیعی، کشاورزی و صنایع دستی مازندران ظرفیت های اقتصادی استان است، ادامه داد: صنایع چوب کاغذ مازندران نیاز به حمایت و تقویت دارد.

وی گفت: در زراعت و تولید چوب مازندران باید برنامه‌ریزی داشته باشیم.

استاندار مازندران با اشاره به این که صنایع غذایی استان با توجه به بازار صادراتی کشورهای همسایه دریای خزر اولویت های سرمایه‌گذاری و اقتصادی استان است، گفت: جلوگیری از خام فروشی محصولات کشاورزی، صنعتی و معدنی مازندران برای جهش تولید بسیار مهم است.

نماینده عالی دولت در مازندران رشد اقتصادی و جهش تولید مازندران را منوط به استقرار صنایع مادر دانست و گفت: مازندران با دسترسی به دریای خزر و قرار گرفتن در مسیر کریدور شمال - جنوب، فرصت بی نظیری برای توسعه استان فراهم کرد و شورای برنامه‌ریزی استان باید برنامه راهبردی را در این خصوص داشته باشد.

حسینی پور تصریح کرد: توجه ویژه‌ به حمل و نقل بین المللی دریایی مازندران ضروری است.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها