آخرین اخبار :
کد خبر : 46234 سه شنبه 15 اسفند 1402 دولت و ادارات
با حمایت استاندار مازندران، صورت گرفت:

اختصاص 1400 میلیارد تومان اعتبار به شهرداری ها جهت اجرای پروژه های عمرانی و خدماتی

سرپرست معاونت عمرانی استاندار مازندران با اشاره به اینکه در آستانه سال جدید، نگاهداشت و نظافت شهر باید مورد توجه شهرداران قرار گیرد، از افزایش بیش از 100 درصدی تخصیص اعتبار به شهرداری های استان جهت اجرای پروژه های عمرانی و خدماتی با حمایت استاندار مازندران خبرداد. ‎

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران، در مانور آمادگی مازندران جهت استقبال از مسافران نوروزی با حضور شهرداران استان، با تقدیر از تلاش های شبانه روزی استاندار مازندران که به صورت خستگی ناپذیر پیگیر امور در کلیه حوزه ها بوده است، از حمایت و توجه سیدمحمود حسینی پور به شهرداری های استان تقدیر کرد.

 

احمد توکلی، همچنین با تقدیر از حضور حماسی مردم که با حضور در انتخابات نقش آفرینی ویژه ای برای تثبیت نظام و نقش برآب کردن توطئه های دشمنان ایفا کردند، از تلاش و خدمات شهرداران استان نیز تقدیر کرد.

وی خطاب به شهرداران، افزود: طبق دستور استاندار مازندران که پاکسازی سیمای شهری ظرف 48 ساعت باید صورت گیرد اهتمام ویژه ی داشته باشید .

توکلی، تصریح کرد: شهرداران از ظرفیت نمایندگان برای ایجاد درآمد پایدار در شهرداری ها استفاده کنند.

وی با اشاره به تقارن بهار طبیعت با بهار قرآن افزود: توجه به فضا، سیما و منظر شهری، اجرای برنامه های فرهنگی همراه با برگزاری مناسبت های آئینی و دینی در کنار اجرای پروژه های عمرانی، توجه به زیبایی و آراستگی و المان های شهری مد نظر شهرداران قرار گیرد.

توکلی با بیان اینکه به دنبال مدیریت واحد و یکپارچه هستیم، گفت: شهرداران در یکپارچه سازی فضای مدیریتی برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران و گردشگران برنامه ریزی مناسبی داشته باشند.

سرپرست معاونت عمرانی استاندار با اشاره به اینکه شهرداری ها در خصوص دفترچه های درآمدی با توجه به قانون درآمد پایدار برنامه چشم انداز پنج ساله داشته باشند، افزود: بسیاری از شهرها درآمد خوبی به واسطه صدور پروانه، تراکم بلند مرتبه سازی و تغییر کاربری دارند و سعی کردم از زمان حضورم در کمیسیون ماده 5 برای شهرداری ها تسهیل گری داشته باشیم.

توکلی از تحقق درآمد 15 هزار میلیارد تومانی شهرداری های استان خبرداد و گفت: در سال جاری بودجه مصوب شهرداری های استان 12 هزار میلیارد تومان بوده است که با افزایش درآمد به 15 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی، تصریح کرد: یکی از پروژه های مهمی که مورد تاکید استاندار مازندران در شهرهای ساحلی است، اجرای پروژه پیاده راه و تفرجگاه های ساحلی در حوزه اقتصاد دریا پایه است بر این اساس شهرهای ساحلی در سال آینده ، 30 درصد درآمد پروژه های عمرانی در حوزه ساماندهی سواحل اختصاص دهند.

توکلی از افزایش بیش از 100 درصدی اعتبار به شهرداری های استان در سال جاری خبرداد و گفت: در سال 1401 از محل ماده 39 و 85 حدود 650 میلیارد تومان اعتبار به شهرداری های استان اختصاص یافت که در سال جاری با پیگیری جدی استاندار مازندران با وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری ها، این مبلغ به 1400 میلیارد تومان افزایش یافت.

وی از نگاه و توجه استاندار مازندران به مناطق کم برخوردار تقدیر کرد و گفت: با توجه به سهم بری و تسهیل گری که با حمایت استاندار مازندران انجام شد، شهرداری های کم برخوردار که درآمد آنها 700 میلیون تومان بوده است به 4 میلیارد تومان افزایش یافت که این امر بیانگر نگاه عادلانه استاندار جهت توزیع اعتبارات است.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها