آخرین اخبار :
کد خبر : 46233 سه شنبه 15 اسفند 1402 فرهنگ

مازندران؛ در آمادگی کامل برای میزبانی میلیونی گردشگران در نوروز

۲ هفته مانده به عید نوروز، استان مازندارن با فراهم کردن زیر ساخت لازم در این خطه از شمال، برای پذیرایی گسترده از مسافران میلیونی نوروزی از سراسر کشور در ماه مبارک رمضان آماده شد . ‎

مازندران که از هفته اول اسفند ماه با شروع فعالیت نوروز خوان ها در سطح شهرها و روستاهای این خطه سرسبز به استقبال عید نوروز رفته است سفره پذیرایی از مسافران نوروزی را پهن کرده و آماده حضور گردشگران داخلی و خارجی به این استان شد.

همنشینی نوروز با ماه مبارک رمضان تکاپوی مضاعفی را برای مازنی ها به همراه داشته است و علاوه بر تامین کالاهای اساسی، خدماتی و رفاهی فضاسازی شهری و فعالیت های فرهنگی را هم به فضا سازی شهری برای نوروز اضافه کرد.

تامین آب شرب سالم برای مسافران یکی از دغدغه های جدی در این استان بود که با سرمایه گذاری جدید دولت در مازندارن و افزایش دبی آب این زیرساخت خدماتی هم ارتقاء یافت.

مدیران ارشد استان بر این باور هستند که با توجه به اینکه هر ساله برتعداد مسافران و گردشگران مازندارن اضافه می شود، زیر ساخت های این استان باید در مسیر افزایش و تکامل قرار گیرد.

بهسازی بیش از ۸۰ حلقه چاه در سال جاری سبب شد که یک هزار و ۴۷۰ هزار لیتر به دبی آب شرب این استان اضافه شود.

تامین کالاهای اساسی برای نوروز و ماه مبارک رمضان از جمله دغدغه های جدی دیگر بود که این اقلام ضروری هم در مازندارن تامین شد.

 استاندار مازندران با برگزاری یک همایش سراسری که با حضور تمامی شهرداران مازندران انجام شد آخرین جمع بندی های نهایی را انجام و فرش قرمز پذیرایی را دو هفته زودتر برای مسافران پهن کردند.

همه شهرداران مازندارن مکلف شدند فضا سازی شهری برای نوروز امسال را متفاوت تر از سالهای قبل انجام دهند و با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان و شب های قدر کارهای فرهنگی در اولویت شهرداری ها قرار گرفت.

زیر ساخت هایی همانند، آب، برق، گاز و پهنای اینترنت در مازندارن باید بر مدار توسعه باشد و شهرداران برای تحقق این موارد باید پیگیری داشته باشند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها