آخرین اخبار :
کد خبر : 46229 دوشنبه 14 اسفند 1402 کشاورزی
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بابل:

صدور ۸۳ مجوز بخش صنایع تبدیلی و غذایی در بابل

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بابل از صدور مجوز برای ۸۳ واحد صنعتی و نیمه صنعتی در بخش صنایع تبدیلی و غذایی در دولت سیزدهم خبر داد.

محسن آهنگری امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با تلاش صورت گرفته و با توجه به درخواست سرمایه گذاران شهرستان از سال ۱۳۹۸ تاکنون در جهت تولید، تبدیل و فرآوری محصولات کشاورزی در بخش صنایع تبدیلی به ۴۶ واحد مجوز تأسیس و به ۲۳ واحد مجوز بهره برداری داده شد که به فعالیت مشغول هستند.

وی اضافه کرد: ۱۴ واحد صنعتی نیز در دولت سیزدهم نوسازی و بهسازی شد.

آهنگری افزود: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بابل در چارچوب مقررات قانونی آماده همکاری با سرمایه‌گذاران در جهت توسعه صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی شهرستان است.

توزیع ۵ هزار و ۴۹۹ تن کود شیمیایی به کشاورزان شهرستان بابل

آهنگری اظهار کرد: از  آغاز کشت محصولات پاییزه تاکنون در مراکز جهاد کشاورزی این شهرستان، ۵ هزار و ۴۹۹ تن انواع کود شیمیایی تخصیصی محصولات کشت پائیزه، باغی و برنج، با حواله الکترونیک توزیع شد که از این مقدار ۲ هزار و ۶۶۵ تن مربوط به برنج است.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بابل تصریح کرد: این شهرستان دارای ۴۱ کارگزاری فعال در ۹ مرکز جهاد کشاورزی این مدیریت کار خریداری و  توزیع کودهای شیمیایی را انجام می‌دهند.

آهنگری با بیان اینکه روند تأمین و توزیع کود مورد نیاز برای بخش کشاورزی بر اساس برنامه ابلاغی اصلاح الگوی کشت در حال اجرا است، گفت: کودهای توزیع شده شامل کودهای ازته، فسفاته و پتاسه است.

وی بیان کرد: سامانه پایش کودی به سامانه جامع پهنه بندی متصل است و هر کشاورز درخواست خود را در سامانه پایش کودی با حضور در مراکز جهاد کشاورزی ثبت و کود تخصیصی خود را از کارگزاری تعیین شده دریافت خواهد کرد.

 

ایسنا

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها