آخرین اخبار :
کد خبر : 46216 چهارشنبه 9 اسفند 1402 سیاست
استاندار مازندران:

انتخابات در ایران اسلامی، مردمی ترین انتخابات در دنیاست

استاندار مازندران، با بیان این که انتخابات در ایران اسلامی، مردمی ترین انتخابات در دنیاست، گفت: تمام ساز و کار انتخابات در ایران مردمی است که این اصل در جهان یک مبنا بوده که در یک کشور خود مردم برگزار کننده انتخابات باشند. ‎

سید محمود حسینی پور روز چهارشنبه در بازدید از ستاد انتخابات شهرستان آمل در جمع عوامل اجرایی و نظارت بیان داشت: بدون تردید مردم یکی از پشتوانه های محکم جمهوری اسلامی ایران هستند که این یک امتیاز برجسته است.

وی اظهار داشت: در این مقطع زمانی دشمن این نقطه قوت را نشانه گرفته و درصدد ناامید کردن مردم است.

استاندار مازندران با بیان این مطلب که قطب بندی قدرت های جهانی همانند گذشته نیست، خاطرنشان ساخت: امروز ایران اسلامی به پشتوانه مردم به عنوان یک بازیگر جدید در معادلات منطقه و جهان مطرح است.

حسینی پور با ذکر این مطلب که در یک زمانی ایران به تنهایی از مردم مظلوم فلسطین حمایت می کرد و جهان نظاره گر جنایت رژیم غاصب صهیونستی بود، ادامه داد: در حال حاضر جهان برای دفاع از مظلومیت مردم بی دفاع فلسطین به پا خاست.

استاندار مازندران، افزود: دشمن در صدد ضربه زدن به انتخابات است و از چند ماه قبل وارونه جلو دادان عملکرد نظام را در دستور کار خود قرار داد.

این مقام مسوول تصریح کرد: برای نا امید کردن مردم با برنامه ریزی دقیق برای همه شهرها نقشه های شومی دارند، اما جمهوریت نظام که دارای پشتوانه مردمی است این توطئه را خنثی خواهد کرد.

براساس اعلام استانداری مازندران سه هزار و ۲۱۰ شعبه اخذ رای برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در نظر گرفته شد که از این تعداد ۲ هزار و ۵۶۹ شعبه ثابت، ۶۴۱ شعبه سیار، یک هزار و ۴۶۸ شعبه شهری و یک هزار و ۷۴۲ شعبه روستایی است.

بنا به اعلام ستاد انتخابات مازندران از حوزه‌های انتخابیه ۹ گانه این استان در مجموع ۷۴۸ نفر برای تصاحب یکی از ۱۲ کرسی مازندران در مجلس دوازدهم نام‌نویسی کردند که پس از بررسی پرونده‌ها و صلاحیت نامزدها در ۲ مرحله توسط هیئت اجرایی در استان و هیئت نظارت بر انتخابات کشور و همچنین افرادی که انصراف دادند، در نهایت تا این لحظه با آمار جدید ارایه شده از سوی شورای نگهبان ۳۷۰ نفر در گردونه رقابت انتخاباتی باقی ماندند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها