آخرین اخبار :
کد خبر : 46214 سه شنبه 8 اسفند 1402 سیاست
رئیس ستاد انتخابات مازندران:

مازندران حدود ۱۱۳ هزار رای اولی دارد/ رقابت ۳۶۷ نامزد نمایندگی مجلس در ۱۱ اسفند

رئیس ستاد انتخابات مازندران گفت: از ۲ میلیون و۴۸۷ هزار و ۲۴۴ واجد شرایط رای دادن در مازندران ۱۱۲هزار و ۹۳۲ نفر رای اولی هستند.

قاسم عزیززاده گرجی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه از کل واجدین شرایط رای دادن در مازندران ۱۱۲هزار و ۹۳۲ نفر رای اولی هستند، تصریح کرد: برای نخستین بار ۵۵ هزار و ۳۱۸ نفر زن و۵۷ هزار و ۶۱۴ نفر مرد به عنوان رای اولی شرایط شرکت در انتخابات را دارند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران با اعلام اینکه سه هزار و ۲۱۰ شعبه اخذ رای در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در این استان تعیین شده است، افزود: حوزهای انتخابیه ۹ گانه مازندران شامل «ساری و میاندورود»، «قائمشهر، ‌سوادکوه، سوادکوه شمالی، ‌سیمرغ و جویبار»، «نکا، گلوگاه و بهشهر»، «تنکابن، ‌رامسر و عباس‌آباد»، «نور و محمودآباد»، «نوشهر، چالوس و کلاردشت»، «بابل»، «آمل» و «بابلسر و فریدونکنار» است که بیشترین شعب اخذ رای مربوط به بابل، ‌ساری و آمل است.

این مسئول با بیان اینکه از این تعداد شعب اخذ رای ۲ هزار و ۵۶۹ شعبه ثابت و ۶۴۱ شعبه سیار در ۱۱ اسفند روز برگزاری انتخابات مستقر هستند، خاطرنشان کرد: از مجموع شعب اخذ رای در مازندران یک هزار و ۴۶۸ شعبه شهری و یک هزار و ۷۴۲ شعبه در روستاهای استان برپا می‌شوند.

عزیززاده گرجی تعداد عوامل اجرایی و نظارتی که در انتخابات حضور دارند را بیش از ۲۷ هزار نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد شامل کاربر شعب، بازرس، نماینده فرماندار، ‌نماینده بخشدار، ناظران شورای نگهبان و نیروهای خدماتی و رانندگان هستند.

به گفته عزیززاده گرجی در ۱۱ اسفند ماه امسال ۳۶۷ نفر در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای در مازندران به رقابت می‌پردازند تا بتوانند ۱۲ کرسی بهارستان را به مدت ۴ سال از آن خود کنند. همچنین مازندران در ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری ۵ نامزد دارد تا ۴ نفر به انتخاب مردم راهی مجلس خبرگان شوند.

بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ استان مازندران حدود سه میلیون و ۲۸۳ هزار نفر جمعیت دارد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها