آخرین اخبار :
کد خبر : 46213 سه شنبه 8 اسفند 1402 دولت و ادارات
افتتاح پاسگاه پلیس راه کندوان با حضور استاندار مازندران و برخی مدیران استانی و ملی:

حسینی پور: طرح نظارت هوشمند در جاده چالوس اجرا می‌شود

استاندار مازندران، گفت: طرح نظارت هوشمند با هدف کاهش تصادفات و افزایش ایمنی در طول جاده چالوس واقع در حوزه استحفاظی این استان اجرایی بشود. ‎

سید محمود حسینی پور روز دوشنبه در حاشیه آیین افتتاح پاسگاه پلیس راه کندوان (پل زنگوله)، افزود: با اجرای این طرح مهم از ورودی به مرز مازندران تا ابتدای شهر چالوس هوشمندانه توسط پلیس کنترل می شود که به طور قطع این اقدام باعث کاهش تصادفات و افزایش ایمنی راه ها در منطقه خواهد شد.

وی اظهارداشت: پاسگاه پل زنگوله جاده چالوس از ابعاد مختلف جایگاه ویژه ای در منطقه دارد و به طور معمول به خاطر نبود این پاسگاه اگر در این مناطق اتفاقی می افتاد فاصله زمانی تا رسیدن پلیس در صحنه زمانبر بود و باعث اذیت مردم می شد.

استاندار مازندران، خاطرنشان کرد: با راه اندازی این پاسگاه پلیس راه معضلات فرارو حل شده ضمن پاسگاه یادشده هوشمند بوده و به امکانات و تجهیزات روز مجهز شده است.

گفتنی است، پاسگاه پلیس راه کندوان (پل زنگوله) طی آیینی با حضور استاندار مازندران، فرماندهی پلیس راه کشور، فرماندهی انتظامی استان و برخی مسئولان استانی, شهرستانی و ملی افتتاح شد.

به گفته مسوولان امر شناسایی سریعتر وقایع جاده ای و واکنش سریع و به موقع ازسوی گروه های امدادی از دیگر اهداف اجرای طرح کنترل هوشمند جاده ای است.

تردد برای کنترل ترافیک و کاهش تصادفات و برنامه ریزی های هوشمندانه ای صورت گرفته و به امکانات روز مجهز است که برای کنترل تردد خودروها و پلیس باید در نظر بگیرد.

محور کرج - چالوس جزو یکی از شبکه های ارتباطی اصلی پایتخت کشور به خطه شمال کشور استان گیلان و خطه غربی مازندران است که به علت برخورداری از مناظر طبیعی شگفت انگیز، جاذبه های تاریخی و کوتاه بودن بعد مسافت در تمامی فصول به ویژه ایام نوروز با استقبال چشمگیر مسافران و گردشگران داخلی و خارجی همراه است.

محور کرج - چالوس حدود ۱۶۰ کیلومتر طول دارد که حدود ۸۰ کیلومتر مربوط به کندوان حوزه شهرستان چالوس و بقیه هم جزو حوزه جغرافیایی استان البرز است.

برابر آمار به طور میانگین روزانه در نیمه دوم سال حدود ۲۰ هزار دستگاه خودرو در این مسیر تردد می کنند و این آمار در فصول بهار و تابستان به ۵۰ هزار تردد در روز می رسد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها