آخرین اخبار :
کد خبر : 46172 جمعه 27 بهمن 1402 دولت و ادارات
در ارتباط وبیناری با حضور وزیر ارتباطات و استاندار مازندران:

طرح فیبر نوری منازل و کسب و کار شهر های نکا، بابلسر و ساری افتتاح شد

همزمان با سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، طرح فیبرنوری منازل و کسب و کار شهرهای بابل، بابلسر و نکا به بهره‌برداری رسید. ‎

فیبر نوری شهر های نکا، بابلسر و ساری در ارتباط وبیناری عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از جلسه شورای اداری مازندران با منزل شهید غلامرضا مرادیان به بهره‌برداری رسیده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این آیین تست سرعت اینترنت را انجام داده و اعلام کردند که سرعت اینترنت از ۱۰ مگابیت بر ثانیه با راه اندازی فیبر نوری به ۹۴۵ مگابیت بر ثانیه رسیده است.

همچنین با دستور عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ۲۰ سایت نسل پنجم ارتباطی ۲ اپراتور همراه اول و ایرانسل در شهر ساری به عنوان اینترنت نسل پنجم 5G در مرکز استان به بهره‌برداری رسیده است.

فراهم کردن اینترنت و شبکه پُرسرعت، با کیفیت و امن در مناطق مختلف کشور به عنوان یکی از راهبردهای کلیدی دولت سیزدهم به منظور توسعه شبکه ملی اطلاعات بشمار می‌رود که برای تحقق این امر، طرح فیبرنوری منازل و کسب و کارها با هدف اتصال تمام ساختمان‌های کشور با فیبر به شبکه ارتباطی در دستور کار مسئولان قرار گرفته است.

دولت سیزدهم بر مبنای این تحلیل و بر اساس مصوبات بالا دستی از جمله مصوبه شورای عالی فضای مجازی که تاکید دارد تا افق ۱۴۰۴، باید ۸۰ درصد خانوارها به سرعت میانگین ۲۵ مگابیت بر ثانیه دسترسی داشته باشند، به جای انتخاب فناوری‌های در آستانه منسوخ شدن از جمله VDSL، به سراغ یک پروژه راهبردی و البته دشوار یعنی فیبر نوری منازل و کسب و کارها رفته است.

استان مازندران نیز همسو با رویکرد دولت، پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کار شهرهای بابلسر، بابل و نکا به بهره‌برداری رسیده است.

طبق برنامه‌ریزی انجام شده از سوی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران، تا پایان سال آینده، تمامی شهرهای استان از فیبر نوری بهره‌مند خواهند شد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها