آخرین اخبار :
کد خبر : 46128 سه شنبه 17 بهمن 1402 اقتصاد
استاندار مازندران، عنوان کرد:

بهره برداری بیش از یک هزار طرح عمرانی و اقتصادی در مازندران

استاندار مازندران از افتتاح و بهره برداری بیش از یک هزار طرح عمرانی و اقتصادی در این استان تا پایان دهه مبارک فجر خبر داد. ‎

سید محمود حسینی پور همزمان با دهه فجر در آیین افتتاح کارخانه کارتن سازی آمل بیان داشت: یکی از ضروریات صادرات و صنایع تولیدی مازندران کارخانه کارتن سازی بود که افتتاح شد.

وی اظهار داشت: این کارخانه که با سرمایه گذاری دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی راه اندازی شد، مورد نیاز صنایع تولیدی استان بود.

استاندار مازندران با بیان این مطلب که که مازندران بزرگترین تولید و صادر کننده مرکبات است، بیان داشت: واحدهای صنعتی و تولیدی بزرگی در مازندران فعال هستند که نیازمند تکمیل زنجیره تولید در استان هستند.

استاندار مازندران، گفت: همزمان با دهه مبارک فجر، یک هزار و ۳۱ طرح عمرانی و اقتصادی با اعتبار ۸۰ هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال در ۲۲ شهرستان مازندران افتتاح و بهره برداری می شود.

سید محمود حسینی پور، افزود: این طرح های عمرانی و زیرساختی در بخش های آموزشی، بهداشتی، راه و شهرسازی، زیرساختی و تولیدی بوده که زمینه اشتغال برای ۱۰ هزار نفر را ایجاد کرده است.

وی اظهار داشت: با افتتاح این طرح های عمرانی و زیرساختی، ۱۰ هزار و ۱۰۰ نفر از جوانان به خصوص تحصیل کرده ها مشغول به کار شدند.

استاندار، افزود: علاوه بر طرح هایی که مورد افتتاح قرار خواهد گرفت، ۱۱۶ طرح با اعتبار افزون بر ۱۷ هزار میلیارد ریال در شهرهای مازندران کلنگ زنی می شود.

حسینی پور، ادامه داد: یکی از بزرگترین سرمایه گذاری های خارجی با اعتبار ۴۰ میلیون دلاری عملیات اجرایی آن هم دهه فجر امسال آغاز خواهد شد.

استاندار مازندران با بیان این که، براساس سیاست های رییس جمهوری تکمیل طرح های نیمه تمام در اولویت کاری است، گفت: این دولت سعی کرد طرح هایی که با پیشرفت فیزیکی بالا را که سال ها نیمه کاره رها شده بود را در مدار افتتاح قرار دهد.

حسینی پور اظهار داشت: علاوه بر افتتاح و کلنگ زنی طرح های عمرانی و تولیدی، برنامه های متنوع فرهنگی هم در ایام دهه فجر در شهرهای مختلف مازندران اجرا خواهد شد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها