آخرین اخبار :
کد خبر : 33477 سه شنبه 3 اسفند 1400 صنعت
نیروگاه نکا

همزمان با سالروز وفات حضرت زينب­ كبري(س): مراسم چهلمین روز خاکسپاری شهید گمنام در نيروگاه نكا برگزار شد

همزمان با سالروز وفات عقيله بني ­هاشم، حضرت زينب­ كبري(س)، مراسم چهلمین روز خاکسپاری شهید گمنام با رعايت شیوه نامه های بهداشتي در نيروگاه شهيدسليمي نكا برگزار شد.

      در اين مراسم مدير مدرسه علميه مهديه شهرستان نكا طي سخناني به تبيين شمه­ اي از فضائل ملكوتي و نقش بي­بديل حضرت زينب(س) در پيام­رساني و احياء نهضت جاويدان كربلا و بیان مراحل تکاملی انسان پرداخت.

      حجت­الاسلام والمسلمين حسينعلي محمدي با اشاره به فرمایش امام سجاد(ع) در مورد حضرت زینب(س) که فرمودند : «یا عمتی اسکتی و انت بحمدالله عالمه غیر معلمه و فهمه غیر مفهمه» بیان داشت: علم حضرت زینب (س) علم لدنی می باشد و خداوند متعال به وسیله حضرت علی (ع) و حضرت زهرای مرضیه(س) به ایشان اعطا نمود و همچنین با توجه به  ظرفیت وجودی حضرت زینب (س) پیام سید الشهدا را ابلاغ و امامت را حفظ نمود.

    امام جماعت نيروگاه شهادت را بالاترین پله صعود در مسیر تکاملی و کمال معنویت دانست و گفت: هر موجود در سیر تکاملی دارای تکامل مادی، اجتماعی و معنوی می باشد که انسان از این قاعده مستثنی نیست و هر فرد می­تواند در سیر تکامل معنوی قرار گیرد و به شهادت که بالاترین پله این تکامل هست دست یابد که شهدا با گذشتن از خود و پشت پا زدن به زیبایی­های مادی به این مقام دست پیدا نمودند و شهدای گمنام با تاسی از حضرت زهرا(س)، غربت را تحمل نمودند که این یک فضیلت است و در گمنامی به خدا رسیدند.

 در ابتدای این مراسم همکاران برای شادی روح حضرت زینب (س) و این شهید خوشنام قرآن قرائت نمودند و در ادامه ایمان سلحشور از کارکنان نیروگاه زیارت عاشورای سرور و سالار شهیدان را قرائت نمود. بعد از استماع سخنرانی امام جماعت نیروگاه، همکاران با دسته روی وسینه زنی تا محل یادمان شهدا با آرمانهای شاگردان پیر جماران و رهبری تجدید بیعت نمودند.

در پایان علی عظیمی از ذاکران خاندان عصمت و طهارت در جوار یادمان شهدا و مزار این شهید عزیز به ذکر مصائب حضرت زینب کبری و شهدای والامقام پرداخت .   

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها