آخرین اخبار :
کد خبر : 25215 جمعه 10 ارديبهشت 1400 اقتصاد

آغاز عملیات اجرایی سد زارم رود، با حضور استاندار مازندران و مدیران و مسئولین ملی و استانی

عملیات اجرایی سد زارم رود، که دستور آن از سوی رییس جمهوری همراه با چند پروژه حوزه وزارت نیرو از طریق ویدئوکنفرانس صادر شد، با حضور استاندار مازندران و مدیران و مسئولین ملی و استانی با هدف تامین آب شرب، کشاورزی و صنعت و کنترل سیلاب و ... آغاز گشت. ‎

به گزارش خبرمازندران عملیات اجرایی سد زارم رود، که دستور آن از سوی رییس جمهوری همراه با چند پروژه حوزه وزارت نیرو از طریق ویدئوکنفرانس صادر شد، با حضور حسین زادگان، استاندار مازندران، جانباز، مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، زارعی و بابایی کارنامی، نمایندگان مردم شهرستان های ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی ، معاون عمرانی استاندار، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان و برخی مدیران آغاز گشت.

این پروژه مهم با اعتبار 9500 میلیارد ریال، با حجم 83 میلیون مترمکعب کل مخزن و تامین 31.1 میلیون متر مکعب آب شرب شهرستان های ساری و میاندورود و تامین بخشی از آب اراضی کشاورزی منطقه در دستور قرار گرفته است.

تامین آب شرب، تامین آب صنعت، تامین حقابه کشاورزی، بهبود محیط زیست با رهاسازی و تکثیر طبیعی ماهیانه خزری و اهداف فرعی تولید برق آبی و گردشگری از جمله اهداف احداث این سد است.

کنترل سیلاب با توجه به سیل خیز بودن منطقه یکی از مهم ترین اهداف احداث سد زارم رود می باشد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها