آخرین اخبار :
کد خبر : 25212 سه شنبه 7 ارديبهشت 1400 اجتماعی

استاندار: سالی کم باران در پیش است؛ مساله بحران آبی و مدیریت منابع آب را جدی بگیریم

احمد حسین زادگان با اشاره به کاهش میزان بارندگی در کل کشور، هشدار داد که امسال احتمال بیشتری وجود دارد که به بحران آبی و درنتیجه کاهش تولید برق موردنیاز، دچار شویم لذا در مدیریت منابع آبی باید دقت بیشتری صرف شود. ‎

خبرمازندران: احمد حسین‌زادگان، گفت: بحران آب فقط به دلیل کاهش میزان بارش نیست و کافی نبودن تجهیزات و تاسیسات آب‌رسانی و دسترسی به آب سالم و پایدار نیز دراین‌باره موثرند.

مقام عالی دولت در مازندران افزود: براساس پیش بینی سازمان‌های مرتبط، امسال، کشورمان بیشتر از گذشته دچار کم‌آبی خواهد شد و ممکن است برای تامین آب مورد نیاز شهرها با مشکل مواجه شویم و با توجه به اینکه آب، در تولید برق نیز نقش اساسی دارد، این اتفاق، مشکل را دوچندان خواهد کرد.

استاندار مازندران با تأکید بر استفاده بهینه از منابع انرژی گفت: یکی از راهکارهای موثری که تا به حال در استان انجام شده و ادامه نیز خواهد داشت، تغییر ساعت کاری واحدهای تولیدی‌ است تا در ساعات پیک مصرف برق، کارخانه‌‌ها و واحدهای تولیدی، از انرژی و برق زیادی استفاده نکنند تا مجبور به قطع برق شهری و منطقه‌ای نباشیم.

حسین‌زادگان با اشاره به اینکه اگرچه مازندران جزو استان‌هایی‌ست که به منابع آبی بهتری دسترسی دارد، هشدار داد: با این حال، در مازندران هم به تأسی از شرایط کلی کشور و برای اینکه خدای نکرده دچار بحران آب نشویم، در مدیریت منابع آبی باید دقت بیشتری صرف شود.

استاندار مازندران گفت: بهینه کردن و استانداردسازی زیرساخت‌های آبی و ارتقاء بهره‌وری تجهیزات آبی و شیرآلات در ادارات و منازل، از جمله راهکارهای موثر جهت مهار هدررفت آب خواهد بود.

حسین‌زادگان اعلام کرد: البته در استان به دفعات درباره این مسأله، پیگیری انجام شده و در ادامه نیز از مسوولان مرتبط استانی خواهیم خواست که با جدیت بیشتری، این مورد مهم را مدیریت کنند.

استاندار، همچنین از اهالی فرهنگ و رسانه‌های مازندران به‌عنوان یکی از مهم‌ترین عواملی یاد کرد که می‌توانند در بالا رفتن فرهنگ استفاده بهینه از منابع انرژی و جلوگیری از ایجاد بحران، موثر باشند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها