آخرین اخبار :
کد خبر : 25197 شنبه 14 فروردين 1400 صنعت
نيروگاه شهيد سليمي نكا

در سال جهش تولید و در سايه مقابله با ويروس كرونا محقق شد: رشد بيش از 8 درصدی توليد انرژي خالص در نیروگاه نکا

انرژی تولیدی نیروگاه شهیدسلیمی نکا در سال جهش تولید با بهبود شاخصهاي عملكردي در مقایسه با سال ماقبل آن بیش از 8.6 درصد رشد داشته است.

انرژی تولیدی نیروگاه شهیدسلیمی نکا در سال جهش تولید با بهبود شاخصهاي عملكردي در مقایسه با سال ماقبل آن بیش از 8.6 درصد رشد داشته است.      

      مديرعامل شركت مديريت توليدبرق نكا با بیان این مطلب، از توليد حدود 10 ميليارد و 402 ميليون كيلو­وات ساعت انرژي در واحدهای بخاری و بلوك سیکل­ترکیبی نيروگاه نكا در سال گذشته خبر داد.

      محسن نعمتي افزود: سال گذشته 9 ميليارد و 985 ميليون و 387 هزار كيلووات ساعت انرژی خالص به شبکه سراسري برق كشور تحويل شد که نسبت به مدت مشابه پیش از آن بیش از 8.6 درصد افزایش را نشان می­دهد.

      وی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از 79 درصد انرژي توليد شده در واحدهاي بخاري و حدود  21 درصد در واحدهاي بلوك سيكل­تركيبي بدست آمده است، ابراز داشت: با توجه به نياز شبكه برق كشور در طول سال گذشته علیرغم همه محدودیت­های موجود و بروز چالش شیوع ویروس کرونا، با همدلي و تلاش جهادي و شبانه­روزي كاركنان نيروگاه، همه برنامه­های پیش­بینی شده در تقویم تعمیراتی اعم از بازدیدهای دوره­ای و تعمیرات نیمه اساسی و اساسی واحدها به موقع به سرانجام رسید و موجب خرسندی است که در سال موسوم به « جهش تولید » و در چهل و دومین سال بهره­برداری واحدهای بخاری، شاخص­های عملکردی نیروگاه نسبت به سنوات قبل بهبود یافت و تحقق انرژی تعهدی سالانه به حدود 103 درصد رسید.

       نيروگاه شهيد سليمي نكا با 4 واحد بخاري به ظرفيت هركدام 440 مگاوات، 2 واحد گازي 137.6 مگاواتی، يك واحد بخار سيكل­تركيبي با ظرفيت 160 مگاوات و دو واحد توربين انبساطي 9.4 مگاواتی در مجموع با ظرفيت منصوبه 2214 مگاوات نقش موثري در پايداري شبكه سراسري برق كشور دارد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها