آخرین اخبار :
کد خبر : 25186 چهارشنبه 13 اسفند 1399 صنعت
نيروگاه شهيد سليمي نكا

در یازده ماه امسال محقق شد: رشد 8 درصدی توليد انرژي خالص در نیروگاه نکا

انرژی تولیدی نیروگاه شهيدسليمي نكا در یازده ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود 8 درصد افزایش یافت.

         مديرعامل شركت مديريت توليدبرق نكا با اعلام اين خبر افزود: در این مدت 9 ميليارد و 536 ميليون و 152 هزار كيلو وات ساعت انرژي در واحدهای بخاری و بلوك سیکل­ ترکیبی این نيروگاه توليد شد.

      محسن نعمتی خاطرنشان ساخت: در یازده ماه گذشته 9 ميليارد و 161 ميليون و 827 هزار كيلووات ساعت انرژي خالص به شبكه سراسري برق كشور تحويل شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 8 درصد رشد داشته است.

      وی با بیان اینکه 85 درصد از انرژي توليدي در واحدهاي بخاري و 15 درصد در واحدهاي بلوك سيكل ­تركيبي بدست آمده است، گفت: در 11 ماه گذشته ضمن انجام به موقع همه بازدیدهای دوره ­ای و تعمیرات میاندوره ­ای و اساسی واحدها طبق دستورالعمل و برنامه­ پیش ­بینی شده تعمیراتی، بیش از 94 درصد انرژي تعهدي امسال نيروگاه طبق قرارداد محقق شد.

      نعمتی همچنین به دشواري و حساسيت بسیار زیاد نگهداري و بهره­ برداري از واحدهاي اين نيروگاه پس از 4 دهه كاركرد، اشاره کرد و گفت: بیش از 41 سال از بهره ­برداری واحدهای بخاری نیروگاه می­گذرد، لذا بدلیل قدمت و عمر بالای تجهیزات، حفظ آمادگی واحدهای این نیروگاه برای تولید پایدار انرژی در فصول مختلف سال کار آسانی نیست، اما همکاران توانمند و متخصص ما به عشق مردم و با تلاش مضاعف و همت جهادي خود در انجام به موقع بازدیدهای دوره ­ای و تعميرات مياندوره­ اي و اساسي و نیز نگهداری و بهره برداري اصولی واحدها توانستند آمادگی واحدها را در شرايط سخت مقابله با ويروس كرونا برای پایداری تولید در وضعیت مطلوبی حفظ کنند و در سال موسوم به جهش تولید عملکرد قابل قبولی به ثبت برسانند.

           مديرعامل شركت مديريت توليدبرق نكا در ادامه به رشد و شكوفايي كشور در حوزه صنعت برق اشاره كرد و افزود: عليرغم توطئه ­ها و فشارها وتحريم­ هاي كور دشمنان، امروز صنعت برق با خودباوری، همت و تلاش نيروهاي خوش فكر و زحمتكش خود در مرز خودكفايي قرار گرفت و توانست تهديد تحريم را به فرصت شكوفايي اقتصادي و قطع وابستگي از بيگانگان تبديل نماید. بطوري كه اکنون حدود 50 درصد واحدهاي نيروگاهي كشور بطور كلي ساخت داخل هستند و حدود 95 درصد تأسيسات و قطعات ساير نيروگاه­ ها نيز در داخل كشور قابل تأمين است، علاوه بر اين به كشورهاي همسايه خدمات مهندسي و قطعات حساس و فناورانه نیروگاهی كه حتي برخي كشورهاي پيشرفته نيز هنوز قادر به ساخت آن نيستند، صادر مي­شود.

       نيروگاه شهيد سليمي نكا با 4 واحد بخاري به ظرفيت هركدام 440 مگاوات، 2 واحد گازي 137.6 مگاواتی، يك واحد بخار سيكل­ تركيبي با ظرفيت 160 مگاوات و دو واحد توربين انبساطي 9.4 مگاواتی در مجموع با ظرفيت منصوبه 2214 مگاوات نقش موثري در پايداري شبكه سراسري برق كشور دارد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها