آخرین اخبار :
کد خبر : 25168 سه شنبه 7 بهمن 1399 صنعت
نيروگاه شهيد سليمي نكا

نعمتی در بازديد مديران صدا و سيما عنوان کرد: وظیفه و هدف ما توليد پايدار برق جهت رضايت مردم است

بمنظور بررسی راهکارهای توسعه همکاری­ های فیمابین نیروگاه و صدا و سیمای مرکز مازندران نشستی با حضور قائم مقام، معاونين و عوامل تهیه و تولید برنامه­ های آن مرکز در نيروگاه شهیدسلیمی نکا برگزار شد.

نعمتی در بازديد مديران صدا و سيما عنوان کرد:

وظیفه و هدف ما توليد پايدار برق جهت رضايت مردم است

       بمنظور بررسی راهکارهای توسعه همکاری­ های فیمابین نیروگاه و صدا و سیمای مرکز مازندران نشستی با حضور قائم مقام، معاونين و عوامل تهیه و تولید برنامه­ های آن مرکز در نيروگاه شهیدسلیمی نکا برگزار شد.

       در ابتداي اين نشست مديرعامل شركت مديريت توليدبرق نكا با بیان اینکه وظیفه و هدف ما توليد پايدار برق جهت رضايت مردم است، در خصوص نقش تأثیرگذار نیروگاه در پایداری شبکه برق­ کشور، اهمیت انرژی برق در زندگی روزمره مردم، چالش­ هاي تامين آب و سوخت نيروگاه و لزوم فرهنگ­ سازی در خصوص بهینه­ سازی مصرف انرژی مطالبي ارائه نمود.

      محسن نعمتي با اشاره به گستردگی مخاطبین و نقش تأثیرگذار صدا و سيما در زمینه تبیین الگوی صحیح مصارف انرژی گفت: تأسیسات و تجهیزات و مؤلفه ­های تولید انرژی، ­گران هستند و انرژی برق به سختی و با هزینه ­های سنگین تولید می­شود، از اینرو آشنايي مردم با سختي­هاي فرايند توليدبرق می­تواند در بهينه ­سازی مصرف انرژي بسیار مؤثر واقع گردد. همچنین انعکاس خدمات و تلاش كاركنان نيروگاه در رسانه­ ها نیز در تقویت روحيه خدمت­ رسانی همكاران ما نیز تاثير بالايي دارد.

      وي به اقدامات مهم نيروگاه بخصوص گازوئيل­ سوز نمودن واحدهاي گازي به عنوان گامي مهم در جهت پايداري توليد در اين واحدها اشاره كرد و افزود: با توجه به عدم تخصيص سهميه سوخت گاز در فصول سرد و در راستای پايداري توليدبرق و افزايش اطمينان شبكه در تمامي ايام سال، با اتخاذ تدابيري مراحل اجرايي دوگانه­ سوز كردن واحدهاي گازي به اتمام رسيد و هم اكنون به میزان سوخت تحویلی در حال بهره­ برداري است و در صورت تأمین كامل سوخت گازوئيل، امكان افزايش توليد تا 420 مگاوات نيز در بلوك سیکل ­ترکیبی وجود دارد.

      نعمتي خاطرنشان ساخت: برخلاف تصور عامه که سوخت مازوت را از نظر اقتصادی مقرون به صرفه­تر از گاز می­دانند، مهمترين مطالبه ما از مسئولان تخصیص 100 درصدی سوخت گاز طبيعي است و بدون ترديد هيچ نيروگاهي تمايل به استفاده از سوخت مازوت و تحمل، هزينه ها، خسارات و پیامدهای منفی آنرا ندارد. اما وظيفه ذاتي نيروگاه­ها توليد و تأمين پايدار برق مورد نياز شبكه است و نقشي در انتخاب نوع، ميزان و كيفيت سوخت مصرفي خود نيز ندارند.

      در ادامه صمدی قائم مقام صدا و سيماي مركز مازندران با تمجيد از نقش موثر نيروگاه نکا در توليد برق پايدار و مواجهه با چالش هاي پيش­رو در روند توليد، آمادگي سازمان مطبوع خود را جهت پوشش اخبار و انعكاس خدمات كاركنان نيروگاه و نیز برنامه­ ریزی جهت تهیه و تولید برنامه ­های مشاركتي و آموزش محور با موضوع تشریح سختی شرایط تولید انرژی، اهمیت انرژی برق و لزوم فرهنگ ­سازی در خصوص بهینه­ سازی مصرف برق اعلام نمود.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها