آخرین اخبار :
کد خبر : 25150 دوشنبه 24 آذر 1399 محیط زیست و منابع طبیعی

آغاز رسیدگی دستگاه‌های نظارتی به تخلف دولت در احداث سد فینسک

رئیس مجمع نمایندگان مازندران از ورود دستگاه‌های نظارتی کشور برای پیگیری تخلف وزارت نیرو و سازمان حفاظت محیط زیست در احداث سد فینسک خبرداد.

منصورعلی زارعی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با درخواست مجمع نمایندگان مازندران، دستگاه‌های نظارتی از جمله سازمان بازرسی کل کشور مامور رسیدگی به رفتارهای قانون گریزانه وزارت نیرو و سازمان حفاظت محیط زیست در روند ساخت سد فینسک بر روی سرشاخه تجن رود ساری شدند.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی در این ارتباط افزود: وزارت نیرو و سازمان حفاظت محیط زیست با عدول از وظایف قانونی در صدور مجوزهای مربوط به احداث عملیات ساخت این سد مرتکب تخلف شدند به‌نحوی که از اجرای مقررات واصول فنی و کارشناسی سرباز زدند.

زارعی با تاکید بر خسارت بار بودن اجرای این سد که آینده محیط زیست و کشاورزی مناطق مرکزی مازندران را به مخاطره می‌افکند، یادآورشد: بر اساس نظر کارشناسان خبره، زمین اجرای عملیات احداث سد فینسک از تاب آوری لازم در برابر فشارهای درونی  برخوردار نیست و این مهم در صدور مجوزهای مربوطه نادیده انگاشته شد.

عضو کمیسیون کشاورزی ، آب و منابع طبیعی مجلس همچنین از ورود کمیسیون اصل نود به تخلف دولت در اجرای عملیات ساخت سد فینسک خبر داد و افزود: مجمع نمایندگان مازندران از طریق مجاری قانونی پیگیر قانون شکنی آشکار دولت در ساخت غیر فنی سد فینسک است.

زارعی با تاکید بر اینکه محیط زیست سرمایه بین نسلی است، خاطرنشان کرد: رفتار سیاسی با پروژه های عمرانی از سوی برخی مقامات مسئول در دولت برای آینده کشور خطر آفرین است.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران با نکوهش رفتار حمایتی برخی مسؤولان استانی از اجرای این طرح  گفت: مجمع نمایندگان مازندران با درک نگرانی کارشناسان و سازمان‌های مردم نهاد حوزه محیط زیست در مورد تبعات زیانبار احداث سد فینسک، پیگیری تخلف دولت در این ارتباط را در مراجع مسؤول شدت خواهد بخشید./فارس 

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها