آخرین اخبار :
کد خبر : 25096 چهارشنبه 16 مهر 1399 صنعت
نيروگاه شهيد سليمي نكا

پروژه گازوئیل سوز نمودن واحدهای گازی نیروگاه شهیدسلیمی نکا به بهره برداری رسید.

بهره برداری از پروژه گازوئیل سوز نمودن واحدهای گازی و تغییر سوخت از گاز به گازوئیل براي اولين بار در واحد 2 گازی نیروگاه شهیدسلیمی نکا انجام شد.

      پروژه گازوئیل­ سوز نمودن واحدهای­ گازی نیروگاه شهیدسلیمی نکا به بهره­برداری رسید.

      بهره­ برداری از پروژه گازوئیل­ سوز نمودن واحدهای گازی و تغییر سوخت از گاز به گازوئیل براي اولين بار در واحد 2 گازی نیروگاه شهیدسلیمی نکا انجام شد.

      مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا با اعلام این خبر افزود: واحدهای گازی این نیروگاه در سال 1369 نصب و به بهره ­برداری رسید، اما بدلیل عدم نصب تجهیرات سوخت جایگزین از ابتدای بهره ­برداری تا کنون در ایام سرد سال با افزایش مصارف مشترکان بخش خانگی و در اولویت بودن تأمین نیاز بخش خانگی به صنعت، این واحدها با چالش اساسی عدم تخصیص سهمیه سوخت گاز مواجه می­شوند، برای برون­رفت از این مشکل ضرورت ایجاد بستر لازم برای استفاده از سوخت جایگزین به شدت احساس می­شد، به همین جهت پروژه گازوئيل­ سوز کردن واحدهای گازی با بهره ­گیری از توان متخصصین نیروگاه و شرکت­های داخلی با ساخت و تأمین قطعات و اصلاح برنامه­ های سیستم بهره برداري به اجرا در­آمد.

      محسن نعمتی افزود: پس از اتمام فعالیت­های عملیاتی و اصلاح برنامه­ ها، چندین مرحله تست و کاميشنینگ تجهیزات براساس دستورالعمل شرکت سازنده و تجربه همکاران در زمان تعمیرات و خارج بودن واحدها از مدار انجام شده بود اما بهره­ برداری عملی از گازوئیل و تغییر سوخت از حالت گاز به گازوئیل و بالعکس در حين بهره ­برداري واحدها براي اولين بار در واحد 2 گازي با موفقیت انجام شد.

بلوك سيكل­ تركيبي نيروگاه شهيدسليمي نكا شامل دو واحد گازي با ظرفيت هركدام 137.6 مگاوات، يك واحد بخار با ظرفيت 160 مگاوات و دو واحد توربين انبساطي با ظرفيت هركدام 9.4 مگاوات است .

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها